16-05 Amersfoort - Amsterdam - Seattle

16 mei 2011 - Seattle, Washington, Verenigde Staten

We zijn eindelijk in Amerika

Vanochtend ging de wekker om 4.30. We lagen ook al niet zo vroeg in bed maar we hebben toch zeker 4 uur geslapen. Na de laatste dingen te hebben opgeruimd en in de koffer te hebben gedaan verscheen mijn (schoon)moeder om 5.30.

De koffers gingen de auto in en we zijn om 6.00 vertrokken naar Schiphol waar we om 7.15 aan de koffie zaten. De bagage was zo afgegeven en rond 07.15 was de bagage afgegeven en zaten we aan de koffie.
Rond 08.00 zijn we door de paspoort controle gegaan wat ook zo klaar was.

De crew van ons vliegtuig had vertraging opgelopen waardoor het boarden een halfuur te laat begon, het ging overigens wel erg snel en soepel waardoor we geen tijd zijn verloren.

De vlucht zelf is goed verlopen. Delta airlines is een prima maatschappij om mee te vliegen, je krijgt genoeg versnaperingen en drank aangeboden. Het vliegtuig was voorzien van een personnel entertainment systeem dus we hadden onze eigen display voor onze neus

De zit zelf is LANG, ruim 10 uur op je gat zitten is niet niks. Volgende keer misschien toch een stop-over inboeken in bijvoorbeeld New York. Maar verder is de vlucht goed en netjes verlopen.

De aankomst in Amerika ging alles behalve wat we ons er van voorgesteld hadden. We waren voorbereid op lange rijen met chagrijnige douane beambte. Alles behalve dat. De man in de desk zelf was erg vriendelijk, maar ook zijn collega’s die de mensen hielpen die het niet zo goed begrepen waren begripvol en vriendelijk. Na een aantal standaard vragen konden we verder lopen. Ik gok dat alles 20 minuten heeft gekost. Vervolgens waren de koffers al op de bagage band verschenen en die konden we dus direct pakken om langs de controle gaan. Ik kan alleen maar zeggen, welke controle? Ons kaartje werd ingenomen en er werd ons een prettige reis gewenst.

Al met al totaal niet wat we ons er van voorgesteld hadden. Druk gemaakt om niks!

Toen naar ons verhuur bedrijf Alamo. Het was daar erg rustig en werden bijna gelijk geholpen. Na wat gegevens uit te hebben gewisseld en een praatje met de man te hebben gemaakt werd ons een auto toegewezen, waar ik eerst best wel van baalde want ik wist niet wat het zou worden. Toen o pzoek naar de auto, hij stond op plek M-64. We kwamen daar aanlopen en Gea schoot lichtelijk van kleur, de auto was wat groot voor ons tweeën. We hadden qua grote een Ford Escape geboekt en toen we aan kwamen lopen stond er een Ford Explorer klaar. Deze is volledige uitgerust en heeft 4 wheel drive!! Het is voor met zijn tweeën wel een grote auto maar we kunnen alle bagage makkelijk kwijt en wat ik belangrijk vond, het is een 4x4.

Na een klein halfuur te hebben gereden kwamen we bij het hotel aan. Het Westin hotel is een net en smi-luxe hotel in ‘downtown’ Seattle. Alles ligt op loopafstand en daar hebben we dan in de middag ook van genoten. We zijn, na de koffers in orde te hebben gemaakt, richting de Space Needle gelopen. Na een rondje te hebben gemaakt in het park zijn we met de Monorail terug gegaan en hebben gelopen in een winkel gebied rond 4th Aveneu. Daarna zijn we gelopen naar Pike Place Market helaas waren ze daar al aan het inpakken en moeten we daar nog een keer naar toe.

‘S Avonds hebben we tegen over het hotel gegeten in een grill restaurant. Ik had een klein bescheiden bord met eten, echter Gea had een Amerika menu en kreeg het niet helemaal op. We zijn daar geïnformeerd door de ober hoe het geven van fooien gaat. Ging er erg vriendelijk aan toe!

Op naar dag 2. Afhankelijk van hoe moe we zijn, gaan we Seattle verlaten en rijden via het zuiden weg. Onderweg stoppen we misschien bij ‘the Museum of flight’ om vervolgens naar Port Angeles te gaan. Als we fit genoeg zijn gaan we vanuit daar naar Hurricane ridge.
2011-05-16_dag-1_00312011-05-16_dag-1_0011