Dag 11 | 8 mei - Zion

Gereden: 0 km -> alles met de bus gedaan
Weer: Zon. 35  graden
Hotel: Quality inn - Springdale
Route: Niet nodig

In Zion kun je niets met je auto. De canyon in kan alleen met de de shuttle bus. Dit is in het jaar 2000 ingevoerd omdat het park de bezoekers (althans de auto's) niet meer aan kon.
Vanuit Springdale, waar bijna alle hotels zich bevinden, rijd een aparte bus naar het Zion visitor center waar we moeten overstappen op de bus die ons het park in brengt.
De bushalte is recht voor ons hotel en de bus brengt ons met een 15 minuten naar het Visitor center.
Daar moeten we 20 minuten wachten voordat we op bus kunnen stappen de canyon in.

De eerste stop is bij de Zion Lodge. Het enige hotel in het park zelf.
Vanuit hier begint de Lower/middle/upper emerald pools.
De lower emerald pool is 1.6 km lopen met een lichte stijging.
De middle emerald pool is 1.2km langer
De upper emerald pool is 2km langer dan de lower pool.

Fynn begon al snel na de start te mopperen dat hij honger had. Na een wafel en broodje met ei waren we wat verbaasd dat hij na 1,5 uur weer honger had.
Na wat leuks voor te houden dat hij op de terug weg door het water mocht lopen en dat we wat gingen eten heeft hij de wandeling naar de lower emerald pool prima gelopen.
Omdat Fynn al aan had gegeven honger te hebben en we ook nog andere wandelingen wilden doen zijn we terug gelopen.
2018_05_08-0012018_05_08-0022018_05_08-0032018_05_08-004
Aan het einde van de trail heeft Fynn lekker door het water gelopen en daarna zijn we door gelopen naar het eet gedeelte. Daar hebben we een prima burger gegeten en even uitgerust.
Door de tijd en de vermoeidheid hebben we besloten om de Weeping rock niet te lopen en alleen de Riverside walk nog te lopen.
De Riverside walk is een 3,2 kilometer lange wandeling die, zoals de naam al doet vermoeden, langs de rivier loopt.
Het is tevens het start punt voor een andere wandeling the Narrows. Deze wandeling is niet te doen voor Fynn en voert door de rivier en is vele male langer.
2018_05_08-0052018_05_08-0072018_05_08-0082018_05_08-009
Fynn heeft de wandeling lekker doorgelopen en was eenmaal terug bij de bus, was hij zo moe dat hij in de bus in slaap is gevallen.
We hebben nog even lekker gezwommen in het het zwembadje van het hotel en de spullen voo de aankomende dagen in orde gemaakt.

Op naar Las Vegas!!!

1. Fabje:
    9 mei 2018
    knap van Fynn dat hij al zoveel wandelt en dat hij het zo goed doet