Dag 17 | 14 Mei Yosemite

Op het programma staat:
-              Glacier point
-              Bridel falls
-              Lower Yosemite falls

De rit vanaf ons hotel naar Glacier point kost, zonder stops en bezichtingen, ongeveer een uur. Het kost dus zeker 3 uur om een bezoek te brengen. Het schijnt de moeite waard te zijn, Glacie point  ligt een stuk hoger dan de rest van de vallei en je hebt een n schitterend uitzicht over het park.

Fynn had een wat lastige/moeizame start dus voordat we weg reden was het rond 9 uur. Het was wel opmerkelijke rustiger dan gisteren en we waren zo het park binnen.
We passeren eerst bridal falls en het was rustig op de parkeerplaats. In plaats van rechtstreek door te rijden naar Glacier point hebben we eerst hier een stop gemaakt.

Onderweg naar Glacier point zijn een paar mooie punten waar je uitzicht hebt over de watervallen en de rest van het park.
Eenmaal boven gekomen was het al rond 12uur en Fynn had gezien dat ze ijsjes verkocht. Dat leek hem een uitstekende lunch. Zo gezegd, zo gedaan uiteraard.
Na een rondje gelopen te hebben en van het uitzicht genoten te hebben zijn we weer naar beneden gereden.
2018_05_14-0012018_05_14-0022018_05_14-003
Omdat het zo rustig was zijn vanaf Glacier point het park (de vallei) ingereden. Aan het einde van de vallei zit een camping/hotel/lodge waar je ook kunt eten en een niet al te dure winkel zit. Omdat Fynn wat begon te mopperen over de honger (een ijsje vult toch niet zo heel goed) hebben we daar eerst een hapje gegeten. In de winkel hebben we ons avond eten gekocht, Mac&cheese!

Het begon wat te betrekken en ook ontstond er wat onweer. Fynn gaf aan graag naar het hotel te willen om te spelen en te zwemmen. Omdat het ondertussen al 16.00 uur was hebben we toegegeven en zijn we richting het hotel gereden.
Na eerst te hebben gezwommen en te hebben gegeten heeft Fynn nog even gespeeld en zijn we bij de rivier die langs het hotel liep gaan kijken. Daarna hebben we daarna de ogen gesloten.
2018_05_14-0052018_05_14-0052018_05_15-001

1. Marjolein:
    20 mei 2018
    Zo mooi, Yosemity! Leuke foto's!