Dag 23 | 20 Mei San Francisco

Gereden: 199km
Weer: bewolkt en half bewolkt tussen de 15 en 21graden
Hotel: Fair Bridge Hotel
Route:

De wekker gaat en we horen buiten veel gejuich en geschreeuw. We hebben een kamer met uitzicht op de zee en de weg ervoor langs.
Er lijkt een hardloop wedstrijd aan de gang te zijn.

Na het ontbijt gaan we naar de auto en stellen de navigatie in om de 49 mile drive te gaan rijden. Dit is een route door San Francisco die je langs alle belangrijke bezienswaardigheden leid. Deze heb ik gepland in 2 dagen zodat we alle tijd hebben.

De eerste weg die we in moeten, de golden gate park, is afgezet. De hardlopers komen hier langs. Prima, pakken we de volgende weg, ook deze was afgesloten.
Na een aantal wegen kwam ik tot de conclusie dat de golden gate park in zijn geheel was afgesloten en we besloten om door te rijden naar downtown San Francisco.
Het wordt op de weg alleen maar drukker en drukker en na 1,5 uur stapvoets te hebben gereden en eindelijk de andere kant van de stad bereikt te hebben zijn we heel veel afgesloten wegen tegen gekomen.
toen ontstond er in de auto wel een beetje een donkere wolk. We hadden beide veel zin in SF maar op deze manier gaat het niet lukken.

Gisteren hadden we al gezien dat in  Faifield, een uur buiten SF, de Jelly belly Bean fabriek zat. We hadden toen besloten om daar niet heen te gaan omdat het te veel tijd zou kosten.
Met de drukte en het verkeer in SF hebben we dat herzien. De navigatie is omgezet en we zijn richting de Jelly Belly Bean fabriek gereden.
2018_05_20-0012018_05_20-0022018_05_20-003
In de Jelly belly bean fabriek hebben we de gratis “self-tour” gedaan. Helaas werd er niet gewerkt maar we kregen een leuke indruk van de fabriek en het proces.
Aan het einde hebben we wat zakken Jelly beans meegenomen voor thuis.
In het restaurant was prima Wifi en tijdens het eten hebben we opgezocht wat er precies te doen was in SF waardoor het zo druk was.
De Bay to Breaker loop werd gehouden. Dan lopen ze van de één kant van de stad naar de andere. Grof weg worden zo’n beetje alle wegen in het midden van de stad gesloten voor auto verkeer. Een groot gedeelte van de stad wordt dan onbereikbaar als je van zuid naar noord rijd (of visa versa).

Het goede nieuws was wel dat rond 15.00uur bijna alle wegen zouden zijn vrijgegeven. Dit gaf ons de gelegenheid om via het noorden van de stad, via de Golden Gate bridge, de stad in te rijden en de stad nog een beetje te bekijken.
2018_05_20-0042018_05_20-005
Rond 15.30uur waren we weer terug in de stad en de drukte was  zo goed als weg. We besloten om naar downtown SF te rijden en de auto daar te parkeren. Dan konden we lopend wat bezienswaardigheden bekijken. Waaronder de China town en de cable cars.
2018_05_20-0062018_05_20-0072018_05_20-0082018_05_20-0092018_05_20-0102018_05_20-011