23-05 | Dag 8 - Newport - Coos Bay

23 mei 2011 - Port Angeles, Washington, Verenigde Staten

Het was vandaag werkelijk een schitterende dag. We hadden een blauwe hemel met wat wolkjes. De zon was lekker aanwezig , zo lekker zelfs dat we zijn verbrand.
De kust van Oregon bevalt ons prima. Het is een schitterend geheel. Van de hoge kliffen en tide pools tot de zandstranden het is onbeschrijfelijk mooi. We doen er dan ook langer over dan gepland.

We zijn vandaag via Yaquina Bay naar het aquarium van Newport gereden. Het aquarium viel enigszins wat tegen. Het was niet zo groot als verwacht en ze hadden ook niet zoveel dieren als verwacht. Wel konden we een boa constrictor "aaien".
We deden er veel minder lang over dan gepland en zijn na 1,5 uur weer verder gegaan. Onderweg, net na het verlaten van de parkeer plaats, kwamen we een leuk straatje tegen die in het teken staat van het zee leven.

2011_05_11_0012011_05_11_0022011_05_11_0032011_05_23_004

Na het bezoek aan het aquarium zijn we doorgereden naar Ona beach. We hoopten "tidel pools" aan te treffen alleen dit was niet het geval.

Onze volgende stop was Seal rock state park. Hier waren in ieder geval tidel pools
Ik zal eerst een korte toelichting geven over deze tide pools. Als het eb wordt, en het water weg trekt, blijven er in ondiepe gaten water staan. Omdat de beetjes niet meer weg kunnen blijven ze dus achter tot de volgende vloed.
Krabbetjes, kreeftjes, ongewervelde dieren, en meer van dat soort spul.
En Gea kwam er achter dat het water nog erg koud is.

We zijn op Seal rock deze tide pools tegen gekomen. Alleen omdat het opkomend tij was konden we er maar kort van genieten.

2011_05_23_0052011_05_23_006

Daarna zijn we even gestopt bij de Sea lion caves. Hier kun je naar beneden om een stel zeeleeuwen te zien in een grot. Bij het reisbureau hadden ze al gezegd dat het te duur is om zeeleeuwen te zien in een stinkende grot. Wij vonden $12 p.p. ook te veel geld. We hebben in de gift store Fudge gekocht bij een van origine Duitse vrouw. Ze herkende de Nederlandse taal nog.

Na de teleurstelling van Sea lion caves zijn we doorgereden naar de Oregon dunes. Hier hebben we voor het eerst (op een klein stukje) de 4x4 gebruikt. Ik moet zeggen als je door het mulle zand rijd heb je het idee dat de auto zich vast rijd, maar vervolgens kom je toch weer los. Dit was erg leuk en ik had dan ook een smile van oor tot oor. Hopelijk komt er nog meer.
De Oregon dunes is zelf erg imposant. Je kunt het voorstellen als de Soesterduinen alleen enkele ontelbaar keren groot.
2011_05_23_0072011_05_23_0082011_05_23_009

De laatste stop is Coos bay, hier hebben we een prima hotel (super 8) gevonden. De kamer ziet eruit alsof het net nieuw is en alles is prima verzorgt. Er zit bij het hotel ook een Steak & grill restaurant waar we heerlijk Amerikaans hebben gegeten. We hebben samen een heerlijke Sparerib en stuk kip gedeeld. We hebben afgesloten met een lekker toetje, voor Gea chocolade (hoe kan het ook anders….) en voor mij een cheesecake.

Gea wilde graag nog een zonsondergang zien en we zijn daarom tegen de avond ook nog richting de kust gereden. Helaas zaten er wolken in de weg, maar het zicht was er niet veel minder om.