Dag 14 | 11 mei - Las Vegas -> Death Valley

11 mei 2018 - Death Valley National Park, Verenigde Staten

Gereden: 340Km
Weer: Zon, 35  graden
Hotel: Panamint Springs "resort"
Route: https://goo.gl/maps/c1RYoR7SeAT2

[foto's volgen nog]

Op de helft alweer! Bizar om te beseffen dat we alweer 2 weken onderweg zijn.

Gisteravond hadden wel al besloten om de route aan te passen. Op de planning stond Red Rock Canyon als tussenstop voor de weg naar Death Valley
Alleen hadden we beide na 2 weken rond toeren in en rond woestijnen hier niet heel zin in.

Vanuit Las Vegas zijn eerst nog gestopt bij de Walmart om onze voorraad aan te vullen. Water, ander drinken, brood en beleg.
Daarna zijn we de weg vervolgd naar Death Valley. Ook bij dit park hadden we vooraf iets van, weer woestijn en weer rotsen.
Death Valley is ons echt heel erg mee gevallen. Ja het is warm (40 graden) en als je in de wind staat is het net een föhn maar de kleuren en rotsen zijn toch wel uniek.

We zijn eerst naar dante's view gereden. Vanaf hier heb je een uitzicht op één van de laagste punten ter wereld "bad water".
Na het visitor center te hebben bezocht zijn we verder het park in gereden.
Eerst Devils golf course bekeken en daarna na het laagste punt gereden.

Op de terug weg hebben we de "artist drive" gereden. De weg leidt je langs een aantal plekken waar de rotsen "gekleurd" zijn. Doordat de rotsen van verschillend materiaal zijn gemaakt hebben ze een andere kleur. Erg mooi om te zien.

In verband met de tijd zijn we daarna door gereden naar het hotel met een kleine tussenstop op de zandduinen. We kwamen op de weg naar het hotel nog in een zandstorm te zitten.