Dag 19 | 16 mei Kings Canyon

16 mei 2018 - Kings Canyon National Park, California, Verenigde Staten

Gereden: Weten we niet meer
Weer: Begonnen met veel bewolking later zonnig. Tussen de 15 en 20 graden.
Hotel: The Apple Place
Route:

Vandaag stond Kings Canyon op de planning.
Het park is in tweeën opgedeeld en er loopt 1 weg door het park. Aan het einde van het park moet je omkeren en de zelfde weg terug gaan.
We bezoeken eerst het bezoekerscentrum. De weg ernaar toe laat ons niet veel zien. Er hangt behoorlijke dichte bewolken op de hoogte waar wij ons bevinden.

NA een rondje gelopen te hebben en wat informatie ingewonnen te hebben zijn we naar de General Grant tree gereden. Een immense Sequoia boom.
Tussen de 1650 en 2000 jaar oud en de tweede grootste boom ter wereld.  Toen we aan de korte wandeling begonnen wat de boom nog aardig te zien alleen nar 20 á 30 minuten komt er toch serieuze bewolking en ligt de boom groot en deels in de wolken.
2018_05_16-0022018_05_16-0032018_05_16-004
Terug gekomen bij de auto besluiten we, door de bewolking, eerst maar door te rijden naar het einde van de weg. Doordat dit een rit is van een uur hopen we dat de bewolking dan een beetje is opgetrokken.
Via een slingerweg rijden we verder het park in. De slingerweg wordt voor Fynn alleen iets teveel. Eerst werd hij heel stil en vervolgens sprak hij de woorden “ik moet spugen”.
Een noodstop gemaakt en Fynn uit de auto getrokken. Helaas net iets te laat. Al onze spullen hadden we in het hutje achtergelaten.

Met de spullen die we hadden zo goed als mogelijk alles schoongemaakt.
De lucht was niet echt heel lekker in de auto en Fynn had zijn broek geraakt. Aan het einde van de weg zit een hotel met restaurant en hopelijk zit er een wasgelegenheid bij.
Dat laatste blijkt zo te zijn. Dus de spullen zijn in de wasmachine gegaan en daarna in de droger.
Met Fynn zelf ging alles weer goed. Hij had honger en wilde wel een hapje eten in het restaurant.

Na een uurtje hebben we de spullen uit de droger gehaald en zijn we verder op pad gegaan. Vanavond de lucht verder te lijf gaan!

We zijn als eerste gestopt voor een wandeling bij de zumwalt Meadow. De route om de Meadows (moerasachtig gebied) staat bekend om de plek om beren te zien. Helaas hebben we ze niet gezien. Wel herten die op zo’n 20 meter stonden te grazen.

2018_05_16-0052018_05_16-006
Daarna zijn we doorgereden naar het begin van het park met een korte stop bij Roaring falls en Grizzly falls.
2018_05_16-0082018_05_16-0092018_05_16-0102018_05_16-0112018_05_16-012
Bij het hutje hebben we de BBQ aangestoken en heeft Gea een handwas gedaan. Ook hebben we de auto een sopje gegeven zodat de lucht er hopelijk uit is.

1. Marjolein:
    20 mei 2018
    Mooie fotos weer! Hopelijk gaat t weer beter met Fynn!
  2. Nannie:
    20 mei 2018
    fynn een boom hut gevonden .en wat lijkt hij groot zo voor de boom.