Dag 20 | 17 Mei Kings Canyon - Visala

Gereden: 192Km
Weer: overwegend zonnig. tussen de 15 en 20graden
Hotel: The Lamplitter Inn
Route:

Vandaag was de dag dat we het laatste een nationale park bezochten.  En die eer was aan Sequoia National park.
2018_05_17-001
Sequoia ligt vast aan Kings Canyon en beide parken worden vaak onder één naam genoemd maar het zijn aparte parken.
Onderweg naar de eerste wandeling die stond gepland zijn we een aantal keer gestopt om van het uitzicht te genieten.  Helaas was de eerste stop niet om van een uitzicht te geniet maar om Fynn een zakje aan te rijken en snel uit de auto te halen omdat hij weer moest spuigen. Hierna nog wel wat sipjes maar al snel weer een stuk beter.
2018_05_17-0022018_05_17-003
Onze eerste wandeling was bij de Giant Sherman tree. Dit is qua volume de grootste boom ter wereld. Er zijn bomen die een grotere omtrek hebben en die hoger zijn maar geen enkele andere boom heeft zoveel  volume hout in de stam als de Sherman tree.
Hoe dan ook, zijn de Sequoia bomen imposant om te zien.
Rond 12.00 uur kwamen we bij Giant forest museum. In dit museum/visitor center wordt uitleg gegeven over de enorme Sequoia bomen. Hoe oud worden de bomen, hoe wordt bepaald hoe oud een levende boom is en waarom doorstaan ze een bosbrand.
Nadat we bij de park ranger na gevraagd hebben wat leuke wandelingen zijn hebben we een korte wandeling gedan vanuit het museum.
2018_05_17-0042018_05_17-0052018_05_17-0072018_05_17-006
Daarna zijn we de auto ingestapt om de Cresant Meadows road op te rijden. Deze weg is bij drukte gesloten voor auto verkeer maar is vandaag open.
Hier hebben we een aantal korte stops gemaakt bij o.a. de autolog tunnel en Morro Rock. De autolog tunnel is een omgevallen Seqouia waar een “gat “ in is gemaakt waar je met de auto doorheen kunt rijden.
Bij Morro Rock heb je een mooi uitzicht over het lager gelegen gebied. We konden de weg waarop we het park gingen verlaten ook heel mooi zien.
Eenmaal bij de auto hebben we de weg afgereden waar onze laatste wandeling stond gepland. De Cresant Meadows.
Deze 3.2Km lange route leide ons langs een Moeras achtig gebied. Onderweg leuke en mooie dieren gezien. Helaas geen beren…. We zijn langzaam tot de conclusie gekomen dat we deze vakantie geen (wilde) zwarte beren zien.
2018_05_17-0082018_05_17-009
Toen we terug waren bij de auto terug waren zijn we door gereden naar Visalia, onze overnachtingsplaats.
2018_05_17-010

1. Fabje: