Welkom op onze reisblog voor Amerika 2018

19 maart 2018 - Hoogland, Nederland

WELKOM!!!

Dit verhaal zou eigenlijk zo'n 9 maanden geleden moeten beginnen. Nou, eigenlijk nog verder terug, juli 2011. We waren toen net terug van een reis in het Noord-Westen van Amerika.
Wat hebben we toen genoten van de natuur, de mensen en elkaar. We zeiden toen al, dit willen we nog een keer.
Dit is in 7 jaar tijd niet gelukt, de een verliest zijn werk, dan zijn we in blije verwachting en vervolgens besluiten we te verhuizen wat een verbouwing van 9 maanden kost. En uiteindelijk is het geld op.

Dan komt de belastingdienst begin 2017 om de hoek zetten met, voor de verandering leuk nieuws.
We krijgen veel meer geld terug dan verwacht en daarmee komt een reis naar Amerika in het vizier.
Na elkaar eens goed te hebben aangekeken en alles op rij te hebben gezet besluiten we, in 2018 gaan we op vakantie naar Amerika!
Fynn is dan nog 4 jaar en daarmee kunnen we buiten het hoogseizoen.

We hebben besloten dat om naar het zuid-westen te gaan. De temperaturen zijn dan zeer aangenaam en de lente is dan begonnen wat de watervallen in onder anderen Yosemite en Kings Canyon tot bloei brengt.

Anders dan in 2011 gaan we niet op de bonnefooi. We regelen alle hotels op voorhand en de route ligt daarmee ook redelijk vast.
Waarom niet op de bonnefooi? We willen niet het risico lopen om met Fynn ergens te stranden.
En om de mooiste/beste slaapplekken in de Nationale parken te hebben moet je die op voorhand vast leggen. Hiermee leg je behoorlijk wat dagen vast waardoor ook de tussenliggende dagen redelijk vast liggen.

De planning:

Globale route:
Los Angeles - Joshua Tree NP - Route 66 - Grand Canyon - Monument valley - Capitol reef NP - Bryce & Zion NP - Las Vegas - Death Valley - Yosemite - King & Sequoia NP - San Francisco - Highway 1 - Los Angeles

Vertrek:
27 april vertrekken we naar Dusseldorf. Daar hebben we een overnachting in het Shereton hotel, direct naast de Luchthaven.
28 April vliegen we om 07:45 naar Londen Heatrow om daar over te stappen naar Los Angeles. Als alles mee zit landen we om 14.05uur.

Auto:
Is gehuurd bij Alamo. We zaten de twijfelen tussen een standaard-size SUV of een full-size SUV.
Uiteindelijk besloten om toch voor de full-size te gaan. Met 4 weken in het vooruitzicht wordt de auto een huis en hiermee hebben we voldoende ruimte en comfort. En heel eerlijk ook gewoon omdat het kan!

Terugvlucht:
Op 26 mei vliegen we om 21.35 terug naar Londen Heatrow.
Daarna vliegen we naar Dusseldorf. We landen daar op 27 mei om 19:50.

1. Joke:
    17 april 2018
    Geweldig, veel plezier gewenst met deze mooie reis.
  2. Marjolein:
    17 april 2018
    Heel veel plezier! Wij zijn dol op dat gebied, zo ongelooflijk mooi!
  3. Priscilla:
    17 april 2018
    Heeeeeeel veeeeeel plezier. En we gaan jullie volgen.
  4. Gerard:
    Heel veel reisplezier
  5. Ab, Irene en Jason:
    29 april 2018
    Fijne vakantie! Geniet er maar van!