19-05 | Dag 4: Forks - Elma

19 mei 2011 - Elma, Washington, Verenigde Staten

Vandaag was een dag met schitterend weer. Een mooie blauwe heldere dag met temperaturen tussen de 18 en 21 graden.

We zijn als eerste naar het Hoh rain-forest gereden. Het is mooi om te zien wat een verschil het maakt tussen een normaal bos en een gematigd regenwoud. Aan praktisch alle bomen hangen hele mooie mos versiersels en aan de bomen die veel in de zon staan ontbreekt dat juist weer. We hebben een leuke wandeling gemaakt en kwamen er achter dat ons tempo iets hoger ligt dan het gemiddeld. De wandeling zou een uur moeten zijn en dit hebben we weten te halveren.

Aansluitend hebben we nog een andere wandeling gedaan in het Hoh rain-forest. We zouden Elks tegen kunnen komen op beide wandelingen alleen deze hebben we helaas niet gezien.
Daarna hebben we onze lunch genuttigd en zijn we verder gereden.
2011_05_19_0012011_05_19_0022011_05_19_0032011_05_19_0042011_05_19_005

We kwamen langs Ruby beach. Het is heel mooi om te zien hoe mooi de oceaan is en hoe helder het water is. Dit is wel iets heel anders dan onze Noordzee.

Hierna zijn we doorgereden naar lake Quinault. We dachten een mooie route te hebben langs het meer. Dit viel alleen tegen, we zagen het meer niet heel veel. De stukken dat we het meer wel zagen was het wel heel mooi. Deze route ging om het meer heen en het middelste gedeelte was een niet al te beste weg.
Halverwege kwamen we een parkranger tegen, deze maande ons even te stoppen. We dachten allebei die gaat zeggen dat we niet verder kunnen.
Dat was niet het geval, hij wilde ons er alleen op wijzen dat verderop er verderop zwarte beren waren. 1 zat tussen de bomen een paar meter verder was er één aan het grazen open veld. Dus wij natuurlijk snel doorgereden voordat ze weg zouden zijn. Maar ze hadden heel lief op ons zitten wachten. De beer tussen de bomen was wat moeilijk te zien, maar de beer op het open veld was goed te zien. Hier hebben we natuurlijk mooie foto's van gemaakt.

2011_05_19_0092011_05_19_0082011_05_19_0072011_05_19_006

Na een tijdje naar de beer te hebben gekeken zijn we verder gereden. Onderweg kwamen we een hele mooie waterval tegen. Daar moesten natuurlijk ook mooie foto's van gemaakt worden en om ze nog mooier te krijgen zijn we via de stenen naar het water gelopen zodat we onderaan de waterval konden zitten voor een mooie foto.

2011_05_19_0102011_05_19_011

Onderweg naar onze slaapplek hebben we lekker Amerikaans gegeten (big M). Dit viel ons eigenlijk een beetje tegen. Je krijgt dezelfde hoeveelheid als dat je in Nederland krijg. Hier hebben we even op internet gezeten om een motel te kunnen boeken. Dit is geluk en het is Microtel geworden in Elma.