21-05 | Dag 6: Vancouver - Troutdale

21 mei 2011 - Troutdale, Oregon, Verenigde Staten

Gereden: 150 Km
Weer: Half bewolkt, temperatuur variërend tussen 15 en 18 graden

​We hebben ons verslapen. De planning was om 6.45 uit bed te gaan maar dat werd een uur later.
Snel een ontbijtje in het hotel dachten we nog.... Alleen viel dat vies tegen. Er was weinig en wat er lag was niet veel bijzonders. Snel een muffin naar binnen geschoven en de auto gepakt om iets te vinden waar we kunnen ontbijten.

Hoewel de temperatuur niet bijzonder hoog is voelt het wel lekker warm aan. We lopen geregeld in ons T-shirt in een lekker zonnetje.

Voor het ontbijt zijn we gestopt bij een Starbucks, Ralph wilde een keer goede bak koffie. Ik had nog een beetje honger en dacht een goedkoop broodje te nemen.
En daar ging het mis.... Ralph dacht toen laat ik ook nog wat nemen maar die kon het niet laten om toch een wat duurder broodje te nemen. Ze waren beide wel erg lekker.

Daarna zijn we door gereden, via de noord kant van de Columbia Gorge, naar de  Bonneville Lock en Dam. Hier kun je in de machinekamer kijken en er was een film over Lewis en Clarck en hun ontdekking van het (noord) westen. Als je naar buiten liep kon je de vistrap zien en er was dan ook nog een gebouw waar je als je naar binnen ging de vissen kon zien die in de vistrap zwommen.
Ze doen dagelijks tellingen van het aantal vissen die door de dam gaan, zo kunnen ze de vis stand in de gaten houden.

2011_05_21_0022011_05_21_001

Daarna zijn we doorgereden over een scenic byway over de zuidkant van de Columbia Gorge. Echt een schitterende route met mooie uitzichten.
Langs deze weg bevinding zich een aantal watervallen die direct aan de weg liggen of via een korte wandelingen zijn te bereiken.
Vervolgens zijn we naar Vista crown point gereden, wat een mooi uitzicht bied op de rivier en omgeving (zie panorama foto)

2011_05_21_0032011_05_21_0072011_05_21_0052011_05_21_0062011_05_21_004

Daarna zijn we door gereden naar Troutdale en is een voorstad van Portland. Omdat ik moe was en Ralph niet lekker was hebben we hier een hotel gezocht. Na de koffers in orde te hebben gemaakt zijn we gaan eten in het restaurantje dat bij het hotel zat. Het eten was niet heel goed, maar voor $16 mochten we niet klagen.