Dag 10 | 7 mei - Bryce Canyon - Zion

7 mei 2018 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Gereden: 208 Km
Weer: Bewolkt tot lekker zonnetje - tussen de 10 graden tot 29 graden
Hotel: Quality inn Montclair - Springdale (Zion)
Route: https://goo.gl/maps/pG2CFZEfBbA2

Vandaag stond de rit vanaf Bryce Canyon naar Zion op het programma.
Na een uitstekend ontbijt zijn we vertrokken. Zoals altijd eerst de dorstige auto afgevuld. De V8 rijd prima maar al met al rijd die 1 op 5 en lust die wel een slokje. De afstand per tank die we kunnen rijden valt mee. Er zit een tank in van 26 gallon (ongeveer 100 L) De brandstof prijzen zijn natuurlijk wel iets anders. $3.19 per gallon. Dat is grof omgerekend €0.70 per liter.

De route die ik had gepland liep door het Ceder breaks national monument. In het eerste gedeelte hebben we een aantal afslagen gepakt om iets dieper het bos in te gaan via dirt roads. Bij de 2de dirt road durfde we niet verder te rijden omdat de berijdbaarheid van de weg te wensen overhield.
Het eerste deel van de weg liep door een brand geteisterd bos. Zoals ik het kon beoordelen nog redelijk recent. Weinig groen op de grond en er waren bijna geen dieren.
Nadat we de auto gekeerd hebben zijn we weer richting de doorgaande weg gereden die ons naar Ceder Breaks National monument moest brengen.
Het is ons schijnbaar niet opgevallen en de doorgaande weg naar het visitor center en Ceder breaks National monument was nog afgesloten door sneeuw. We stonden dus voor een dichte poort.
Toevallig kwam er net een park ranger langs die ons zag twijfelen en op de kaart zag kijken. Hij stopte voor een praatje en heeft ons een aantal opties gegeven om bij Zion te komen.
2018_05_07-0012018_05_07-0022018_05_07-0032018_05_07-004
Hij gaf aan dat we het beste een stukje terug konden rijden en via een alternatieve weg naar Zion.
Dat hebben we gedaan en tegen 14.30uur kwamen we daar aan.
Net voordat we de toegangstunnel door reden hebben we de auto geparkeerd en hebben we een wandeling gemaakt. De "Canyon overlook" is een 1,6km lange wandeling die je, op het einde, een uitzicht bied over de Zion canyon.
De wandeling is uitdagend met hier en daar een flinke klim en smalle wandelpad. Fynn heeft er van genoten.
2018_05_07-0052018_05_07-0062018_05_07-0072018_05_07-008
Daarna zijn we door gereden naar het visitor center om te kijken welke wandelingen we morgen willen doen. We hebben er 3 uitgekozen:
De lower (and upper) emeralds pool
Weeping rock
Riverside walk.
Allen zijn niet al te lang, tussen de 1,5 en 2,5 kilometer en voor Fynn ook leuk om te lopen.