Dag 18 | 15 Mei Yosemite - Kings Canyon

Gereden: Weten we niet meer
Weer: Zon en klein beetje bewolking. Tussen de 14 en 30 graden
Hotel: The Apple Place
Route:

Een niet al te lange rit voert ons via een mooie route naar Kings Canyon.  Althans net ervoor want we overnachten niet in het park maar in een Pinehurst wat net voor het park ligt.

Na de groene omgeving van Yosemite zijn we er wel over uit dat het eerste gedeelte van rit leuk en aangenaam warm was alleen dat we liever in de bossen zitten.
De woestijn is leuk om te kijken maar het is wel erg warm waardoor lopen, voornamelijk voor Fynn, niet heel aangenaam is. Ook de eenzijdigheid slaat toe. De ene rots lijkt wel veel op de anderen.

Via het zuiden Van Yosemite verlaten we het park. We stoppen nog wel even bij het pioneer history center. Dit is een plek waar de eerste “settlers” zich vestigde. Veel gebouwen zijn overeind gebleven. Ook staan er ruituigen die werden gebruikt toen de mensen zich daar vestigde.
We rijden de weg af voor een korte wandeling naar de “swinging bridge”. Een kleine, korte kabel brug over een beek.
2018_05_15-0032018_05_15-0042018_05_15-0052018_05_15-0062018_05_15-007
We maken een korte stop in Fresno om de auto te wassen. Omdat onze hutje een buitenkeuken heeft en ver van de voorzieningen af ligt slaan we ook nog boodschappen in.
Daarna rijden we door naar slaapplek om daar gezellig te BBQ-en en de afwas te doen in een teiltje met koud water.
2018_05_15-0082018_05_15-0092018_05_15-010