Dag 2 | 29 april

29 april 2018 - Joshua Tree, California, Verenigde Staten

Gereden: 275 Km
Weer: Zonnig en warm. 21 a 26 graden
Hotel: High desert motel - Joshua tree

Door de vermoedelijke jetleg zijn we nog een beetje van slag. Zo hebben we nog niet heel veel foto's gemaakt en loopt het nog niet helemaal volgens planning.
Na een onrustige nacht zijn we rond 06.00uur gaan douchen en hebben we van het ontbijt genoten.

We gaan eerst maar eens contact opnemen met Alamo of we de auto kunnen omruilen.
Na telefonisch contact kunnen we naar Palm Springs rijden om de auto om te ruilen. Het is een klein verhuurpunt maar ze moeten een andere, full-size SUV, hebben staan. Het gooit wel roet in het eten wat betreft de planning van vandaag maar we gaan ervoor.
Het is wel een gok want je weet niet wat ze hebben staan.

Het is een goede gok. Ze hebben een Nissan Armada staan. Een stukje kleiner dan de Surburban en hij heeft 4x4 wat mij gelukkig maakt.

Het is inmiddels al tegen het middag uur en Fynn had op de heen weg, toen we de auto gingen omruilen, het Palm Springs Air Museum gezien.
Eenmaal binnen raken we aan de praat met een aantal vrijwilligers. De één is heel geïnteresseerd in onze roadtrip en de ander praat graag over tijd als vliegenier.
Erg leuk museum met veel bijzondere vliegtuigen.

In de planning stond vandaag de hele dag voor Joshua Tree. Door het omwisselen van de auto en het bezoek aan het museum zit er alleen nog een bliksem bezoek in.
We rijden via de zuidingang van het Park naar binnen en stoppen bij het Cottenwood visitor center.
Daarna rijden we door richting het noorden van het park. We stoppen bij onder andere de Cholla cactussen.
Ze schijnen zeer veel pijn te doen als je ze aanraakt dus dat hebben we maar niet geprobeerd.

Daarna zijn we door gereden naar Barker dam. Via een korte wandeling kom je, midden in de woestijn van Joshua Tree, bij dam. Deze is aangelegd door de mijnwerkers en goudzoekers.

Na de wandeling hebben we de auto opgezocht en zijn we door gereden naar het hotel.

2018_04_29-0022018_04_29-0032018_04_29-0042018_04_29-005

1. Gerard:
    1 mei 2018
    Wat was er met de auto, te groot.
    ook mooie foto's, geniet er maar goed van.
  2. Ralph Janssen:
    3 mei 2018
    Wij vonden de auto te groot. Daarnaast was het geen 4x4 maar alleen achterwiel aandrijving. Ik heb een route in de planning staan waarbij een 4x4 wordt aangeraden.
    En heel eerlijk, ik vond hem niet zo lekker rijden