Dag 9 | 6 mei - Capitol reef - Bryce Canyon

6 mei 2018 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

Gereden: 320Km
Weer: Licht bewolkt . 18 - 24  graden
Hotel: Quality inn - Panguitch
Route: vandaag even niet.

{edit: foto's toegevoegd}

We zijn vandaag de all-american scenic byway UT-12 afgereden.
Het eind doel was Bryce Canyon.

We zijn eerst terug gereden naar Capitol reef. In het park zit het Gifford House en daar verkopen ze huisgemaakte taartjes en Cinnamon rolls. Deze hadden we gisteren al gekocht en bevielen zo goed dat we nog een taartje en een cinnamon roll hebben gehaald voordat we dag zijn gestart.
Nadat we bij het Gifford House zijn geweest hebben we de tank nog bijgevuld en zijn we de UT-12 afgereden. Al met al koste de weg behoorlijk meer tijd dan vooraf gedacht.
Het heeft schitterende vergezichten en de weg ligt in een zeer mooie omgeving.
2018_05_06-0012018_05_06-0022018_05_06-0032018_05_06-004
Rond 17.00uur kwamen we aan in Bryce canyon. Fynn had niet heel veel zin om te lopen en wat te zien maar met wat overtuigingskracht hebben we een korte route gelopen. Van Sunset point tot Sunrise point en weer terug, bij elkaar zo'n 1,2 kilometer.
Om nog iets meer van het park te zien zijn we verder het park ingereden en gestopt bij een een aantal view point.
2018_05_06-0052018_05_06-0062018_05_06-0072018_05_06-008
Daarna zijn we doorgereden naar het hotel in Panguitch. Het is voor het eerst dat we in een Quality inn slapen en het ziet er allemaal heel netjes uit. Ruime kamer, schoon en goed internet.
We hadden Fynn nog belooft de sterren hemel te laten zien. Deze hadden Gea en ik al gezien in Capitol reef bij ons huisje maar toen sliep Fynn. De omgeving van Bryce Canyon is daar zeer geschikt voor. Het is een van de plekken waar het minste "light pollution" is.
We zijn 10 minuten van het hotel gereden en genoten van een mooie sterrenhemel. Fynn had het na een paar minuten wel gezien dus snel terug naar het hotel en hem op bed gelegd.

1. Judith:
    8 mei 2018
    Nog wel aan mij gedacht bij dat taartje toch😜.
  2. Ralph Janssen:
    9 mei 2018
    Ja.
    Ik dacht nog die vind Judith lekker. Het was ook gemaakt van vers fruit, wel een beetje Amerikaans zoet.