Dag 8 | 5 mei - Capitol reef

5 mei 2018 - Capitol Reef National Park, Utah, Verenigde Staten

Gereden: 128Km
Weer: Straal blauwe lucht en zon. 25 graden
Hotel: Homestead Cowboy cabins
Route: vandaag even niet.

Vandaag stond de Cathedral valley loop op de planning. Dit is een onverharde weg van 180Km wat tussen de 4 en 8 uur kost om te voltooien.
Omdat Fynn het auto rijden wel een beetje zat was hebben we gisteravond al besloten om dat plan te laten varen.
We gaan het park in en zien wel waar het schip strand.

De weg die door het park loopt (16Km heen en weer terug) heeft diverse vertakkingen waar de wandelingen beginnen.
Omdat Fynn vandaag ook niet zo heel veel zin had in wandelen zijn we voor een korte wandeling gegaan. Door de vormen van de rotsen as er een echo en dat was maar vreemd. Fynn vroeg zich af of er dan iemand in of op de berg zat.
Na een wandeling van ongeveer een uur zijn we weer de auto in geklommen om dieper het park in te rijden.
2018_05_05-0012018_05_05-0022018_05_05-003
Ik had op het kaartje gezien dat we, via een onverharde weg, bij een beekje konden komen. Dat leek ons een goed plan om de gedachten van Fynn van het BBQ-en af te halen waar hij al de hele ochtend mee rond liep.

Na 10 minuten zijn we eerst gestopt voor een picknick. Het was rond 12.00uur en we hadden allemaal wel wat trek.
2018_05_05-004
Na de stop zijn we verder gereden en kwamen we aan bij het beekje. Door de regen van 2 dagen geleden stond de beek aardig hoog en zat er snelheid in.
Schoenen uit, slippers aan en lekker door het water lopen.
2018_05_05-0052018_05_05-0062018_05_05-0072018_05_05-0082018_05_05-0092018_05_05-010
Na 45 minuten zijn we weer richting de auto gegaan en de uitgang opgezocht.
De cathedral valley loop bleef wel door mijn hoofd spoken. Het schijnt een mooie weg te zijn. Aan het begin van de route moet je door een beekje rijden en ik had al informatie ingewonnen aan het begin van de dag bij het visitor center. Het water stond ongeveer 11 inch hoog (25/26 cm). Dat moet te doen zijn met onze auto.
De hele route rijden zat er niet in, dat zou te lang zijn alleen een klein stukje zou wel kunnen.
We zijn dus naar de oversteek gereden en hebben zo'n 20 minuten gereden en zijn toen weer omgekeerd.
Een erg mooie route om te rijden als we weer eens terug komen.

Daarna zijn we doorgereden naar Torrey om wat boodschappen in te slaan voor de BBQ. Dit is gelukt en Fynn was een gelukkig mannetje.
Toen we naar buiten liepen zat er een man met een hond en Fynn wilde heel graag de hond aaien en al doende raakte we aan de praat. Het bleek dat hun zoon nu nog in Zweden werkt en naar Amsterdam gaat. Ook ligt een oom begraven is in Maastricht op de militaire begraafplaats. Hij is omgekomen bij de bevrijding van Europa.
Zo is het wereldje erg klein.

Nadat we bij het huisje waren aangekomen hebben we de BBQ aangestoken en hebben we lekker gegeten.
2018_05_05-0122018_05_05-014

1. Judith:
    6 mei 2018
    Geweldig mooie foto's weer zeg. En zo lief Bennie nog steeds in Fynn zijn rugtas te zien😍.
  2. Erik schepers:
    6 mei 2018
    Mooie foto’s, geniet maar goed van zo’n vakantie
  3. Nannie:
    6 mei 2018
    leuk om te zien hoe veel fynn van het water geniet .