Dag 7 | 4 mei - Mexican Hat -> Capitol reef

Gereden: 400Km
Weer: Zonnig, blauwe lucht. 25 graden
Hotel: Homestead Cowboy
Route: https://goo.gl/maps/ZAZaky1szKw

Na een ontbijt op de kamer zijn we redelijk op tijd vertrokken. We hadden een lange dag voor de boeg.
Eerst maar eens tanken, De Nissan Armada waar we mee rijden bevalt goed. De 5.7L V8 lust echter wel een slokje, gemiddeld rijden we zo 1 op 4/5.
Om echter niet  zonder brandstof te komen in de afgelegen gebieden tanken we of af aan het einde van de dag, of als de meter ongeveer de helft aangeeft.

De route leidde ons langs de Moki Dogway. Deze weg is aangelegd door de mijnbouwers en binnen een paar kilometer stijgt de weg 300 meter.
Direct na de Moki Dugway zijn we via een dirt road naar Muley point gereden. Dit geeft een schitterend uitzicht tot en met Monument Valley.

2018_05_04-0012018_05_04-0022018_05_04-0032018_05_04-0042018_05_04-005

De volgende stop wat Natural Bridges national monument. Door de wind en het water zijn in de loop van de tijd bogen uitgeslepen in het gesteente. Dit geeft een natuurlijke brug. Door de vallei loopt nog een rivier wat een mooie groene vallei als gevolg heeft.

Daarna moesten we een keuze maken. Rijden we rechtstreeks door naar ons eindpunt of rijden we om en nemen een veerpont mee. Het leek ons voor Fynn om met de pont te gaan.
We hebben uiteindelijk voor het laatste gekozen. De weg ernaar toe was mooi en eenzaam. Er waren bijna geen andere auto's op de weg.
De veerpont vaart eens in de 2 uur dus we moesten er wel op tijd zijn. Echter was de kapitein wat verlaat en die kwam pas om 16.30 opdagen in plaats van 16.00uur. In de tussentijd konden we wat verhalen delen met een Amerikaanse man die enige tijd gelegerd is geweest in IJsland en ook regelmatig in Duitsland kwam.
2018_05_04-006
Rond 17.00uur stonden we aan de overkant en zijn we door gereden naar Capitol Reef National Park.
Fynn was het ondertussen wel zat en wilde graag naar het hotelhutje zoals hij het noemt.

het huisje waar we de 2 aankomende nachten verblijven ligt wel een stukje uit het park Het het is echter wel heel netjes en van de meeste gemakken voorzien.
Satellite Tv, Koelkast, BBQ, koffiezet apparaat en ruim.

1. Chantal:
    5 mei 2018