18-05 | Dag 3: Port Angeles - Forks

18 mei 2011 - Forks, Washington, Verenigde Staten

Na een hele slechte nacht voor mij zijn we rond 7 uur opgestaan. Na ons gedoucht te hebben zijn we naar beneden gelopen voor het ontbijt. Omdat ik mij niet lekker voelde heb ik dat maar overgeslagen. Gea zag een wafel ijzer en moest perse een wafel (nou ja, 4 wafels....). Voor een continental breakfast was het uitgebreid.
Vervolgens hebben we de auto ingepakt en zijn we gaan rijden.

Olympic National Parc is een nationaal park in het noord-westen van Washington. Er loopt geen weg door het park maar er zijn allemaal vertakkingen vanaf de hoofdweg die eromheen gaat.

Als eerste zijn we gestopt bij het visitor center van Hurricane Ridge. De weg was er naar toe was goed te bereiden. Alleen eenmaal in het visitor center werd ons verteld dat er in de nacht 11 inch (30 cm) was gevallen. De wegen waren vrij gemaakt alleen een wandeling zat er niet in. Erg jammer natuurlijk, maar het uitzicht was fantastisch.
hur1hur2hur3

Vervolgens zijn we de 28km lange weg weer naar beneden gereden met als volgende doel de Elwa dam. Hier geeft de overheid de natuur de oorspronkelijk rivier weer terug door een dam af te breken. Hoewel het uitzicht super was viel het ons tegen over de beschikbare informatie.

Na de Elwa dam stond Lake Crescent op het programma. Dit is zo'n geval van in de boekjes is het mooi maar in het echt is het grandioos! Het lijkt net op een tropische eiland. Het water is super helder en hemels blauw. Gea wilde nog gaan zwemmen alleen was het water nog iets te koud ;). Het smelt water stroomt nog steeds het meer in en de temperaturen zijn nog niet zwemwaardig. Omdat het uitzicht zo adem benemend mooi is hebben we er wel even gezeten voor onze lunch die Gea zo goed had klaar gemaakt.

2011_05_18_0032011_05_18_0042011_05_18_0022011_05_18_001

Na Lake Crescent stond eigenlijk op de planning om naar het meest westelijke punt van Amerika te gaan. Alleen aangezien het al wat later was en de receptioniste van het hotel niet heel positief was hebben we dat aan ons voorbij laten gaan.

In plaats daarvan zijn we naar Sol Duc Hot springs gegaan. We hebben de hete bronnen zelf niet gevonden (ook niet echt naar gezocht...). Wel kwamen we na een korte wandeling een waterval tegen. Olympic National Park is echt een schitterend park. Naast dat het een gematigd regenwoud is lopen er allemaal riviertjes en stroompjes wat erg mooie beelden opleverde met als hoogtepunt de Sol duc falls.
2011_05_18_0052011_05_18_0062011_05_18_007

Het was ondertussen echt tijd geworden om verder te rijden naar Forks waar we wilden overnachten. De eerste blik op dit dorp (officieel een stad) was niet al te best. Zeker voor Gea niet. Die vond het merendeel van de winkel maar raar en 'creepy'. In de winkel liggen allemaal spullen van de serie Twilight die zich afspeelt in Forks. Een groot deel van het stadje is daar op ingericht. Goed voor de toeristen zo te zien.

De stad zelf is nogal grauw en ik wist niet zeker of er nog wel een goede overnachting inzat, maar gelukkig lagen er nog een aantal goede motels aan het einde van het plaatsje. We verblijven nu The Pacific Inn. De kamer ziet er heel netjes uit en lekker groot. Lekker de oogjes dichtdoen zo meteen!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade