17-05 | Dag 2: Seattle - Port Angeles

17 mei 2011 - Port Angeles, Washington, Verenigde Staten

De eerste reisdag zit erop! Vermoeiend maar erg voldaan zit ik nu op de laptop en ligt Gea al te slapen.

Wat een auto hebben we meegekregen. De Ford Explorer is een 4 liter V-6 met heel veel ruimte en bied plaatst aan 7 personen. De laatste rij met zitplaatsen hebben we wel neergeklapt omdat er anders geen ruimte voor de koffers meer is.  Deze Ford is ook beter geschikt om van de gebaande paden af te wijken.
We hebben een gratis upgrade gekregen aangezien we een mid-size SUV hadden geboekt en deze echt in de standaard-size SUV zit. Er stonden weinig auto's in de Alamo garage en ik denk dat de enigste beschikbare was.

Gea en ik hadden beide last van de Jet-lag. Ik was om 4uur al aan het draaien en Gea kon om 5uur niet meer slapen. Om toch niet te vroeg uit ons bed te gaan zijn we blijven liggen tot 6 uur. Toen zijn we toch ons bed uitgegaan. Na de spullen te hebben ingeplakt zijn we Seattle ingelopen om een broodje te halen. Toen we tegen 07.30 weer terug waren hebben we de auto gepakt en gaan rijden. Het is wel erg onwennig nog maar dat gaat (hopelijk) steeds beter.

Onze eerste stop was Museum of Flight. Dit is een (groot) lucht en ruimtevaart museum direct naast Boeing airfield, Het staat op de plaatst waar Boeing vroeger is begonnen. Uiteindelijk zijn ze door ruimte gebrek verhuist naar Everett ten noorden van Seattle.

Vervolgens zijn we verder gereden naar het zuiden. Toen viel ons ook gelijk op dat amerikanen van informeren houden. Om de zoveel mile staat wel een bord wat er de volgende afslag te beleven is. Of het een toeristische attractie is, militaire installatie, eten of om te tanken, verzin het of er staat een bord. Ook staat er welke motels/hotels er zijn bij de afslag. Dat is voor ons erg prettig omdat we geen hotels hebben vastgelegd.
Onderweg zijn we uiteraard even gestopt bij een Wal-mart omdat we nog wat eten en drinken moesten inslaan. Voor een mooie prijs ook een handbagage koffer gekocht.
Uiteraard een (piepschuim) koelbox, kost niks en houd je drinken en eten koel.
En we hebben water gekocht. Amerikanen houden van Chloor schijnbaar en dat proef je in het kraanwater.

Vanaf de Wal-Mart zijn we doorgereden naar Point Defiance. Dit is een State park met mooi uitzicht over het water en met in de verte een aantal berg toppen.

We zijn via Bremerton, een marine basis, naar Sequim gereden. Hier bevind zich het Dungeness national wildlife refuge. Omdat we hier laat waren (tegen 20.00 uur) was het erg rustig, wat een voordeel is om wildlife te zien. Met name waren de herten en vogels actief. De hertjes waren totaal niet bang en stonden lekker te grazen aan de weg.

Vanuit Sequim zijn we rechtstreeks doorgereden naar Port Angeles. Nadat we de auto hebben afgetankt hebben we een Days-inn gevonden. Mooie ruime kamers en een lekker groot bed.

2011-05-17_dag-2_0122011-05-17_dag-2_0112011-05-17_dag-2_0102011-05-17_dag-2_0082011-05-17_dag-2_0072011-05-17_dag-2_005